El Grup Municipal Compromís i el Grup Municipal del Partit Popular van denunciar aquest dimarts al ple la politització de l’esport per part de l’alcaldessa Amparo Canals i la exclusió del Consell Esportiu Local de l’organització de la «Festa a l’Esport».

En un gest inèdit fins a la data, els membres de la Junta Directiva del Consell Esportiu Local en representació de Compromís i Partit Popular, han fet públic un comunicat conjunt denunciant la gestió de l’esport per part de l’Ajuntament de Benigànim.

En aquest comunicat, que podeu llegir a continuació, reivindiquen la reactivació del Consell Esportiu Local, la participació activa de tots els i les esportistes, i la despolitizació dels esdeveniments i òrgans de gestió esportiva.

A continuació, podeu llegir el comunicat:

PER UN CONSELL ESPORTIU LOCAL ACTIU I PARTICIPATIU

El Consell Esportiu Local va estar concebut per l’Ajuntament de Benigànim com un òrgan participatiu per aplegar els representants dels diferents clubs i facilitar la promoció de l’esport a través de la col·laboració activa entre els i les esportistes de totes les disciplines.

Ara fa dos anys, amb motiu del canvi de govern a l’Ajuntament de Benigànim, el nou equip del PSOE encapçalat per l’alcaldessa Amparo Canals, es va comprometre a treballar per la reactivació del Consell Esportiu Local i recuperar el seu paper com a dinamitzador de l’activitat esportiva al nostre poble.

En relació a l’anterior, i tenint en compte els darrers esdeveniments, les persones sotasignants, membres de la Junta Directiva del Consell Esportiu Local de Benigànim, volem manifestar públicament el següent:

1. Reivindiquem un Consell Esportiu Local actiu, que es reunisca de forma periòdica i que siga útil per a la promoció de l’esport i la participació dels i les esportistes de Benigànim.

2. Discrepem del tractament que l’Ajuntament de Benigànim està donant en l’actualitat al Consell Esportiu Local, no comptant amb ell per a organitzar actes de rellevància com la «Festa a l’Esport» o similars.

3. Demanem que s’atribuïsquen competències efectives al Consell Esportiu Local, més enllà de la capacitat informal de decidir el repartiment de subvencions esportives.

4. Apostem per la despolitització del Consell Esportiu Local i per la participació activa i democràtica de tots els i les esportistes del nostre poble.

SIGNANTS:

Joan Sanchis i Muñoz (Portaveu del Grup Municipal Compromís i Vicepresident del Consell Esportiu Local)

Juan Antonio Llopis Alabort (Portaveu del Grup Municipal del Partit Popular i Vicepresident del Consell Esportiu Local)