Estimada veïna, estimat veí,

És un honor poder dirigir-me a vosaltres com a candidat a l'alcaldia del nostre poble. Com bé sabeu, els últims anys els companys i companyes de Compromís hem estat molt implicats i implicades en la gestió del nostre Ajuntament. Hem deixat de banda les diferències polítiques per poder centrar-nos en el que realment importa, millorar la qualitat de vida de la gent de Benigànim.

Des del primer moment, vaig tindre clar que acceptar el càrrec de regidor significava treballar pel bé del meu poble, on sempre he tingut les meues arrels i on es troba tot allò que més estime. Per això, amb la resta de companyes i companys de Compromís he gaudit el fet de poder treballar per a millorar els nostres entorns naturals, crear noves zones verdes, millorar l'atenció als nostres menuts i menudes, fer un poble més participatiu i transparent o col·laborar amb les associacions.
Per suposat, no tot han estat encerts. Però, a Compromís per Benigànim hem treballat per a totes i tots, sense distincions i pensant en el bé de la majoria. Això, m’ompli d'orgull.

Aquest 28 de maig em presente a l'alcaldia amb un equip renovat, ple d’il·lusió i amb gent preparada per a treballar. Un equip que és conscient de la diversitat del nostre poble, i que entén que a Benigànim cabem tots i totes, perquè totes i tots som Benigànim. Un equip que sap que hem de continuar renovant el nostre poble i consolidar una manera diferent de fer política on no hi ha persones contràries, sinó veïnes i veïns.

Per això, et demane que diposites la teua confiança en nosaltres, perquè tu eres el nostre motor del canvi i perquè sols amb el teu suport tindrem la capacitat de transformar Benigànim com es mereix, de reconstruir un poble orgullós de si mateix.

Ferran Llario, Candidat a l’Alcaldia

PROGRAMA DE GOVERN

Serveis urbans i model de poble

1. Potenciar les zones verdes del poble i crear-ne de noves. Millora de les zones de joc dels diferents parcs de Benigànim.
  2. Organitzar i reforçar els serveis de neteja viària i de manteniment.
  3. Continuar millorant l’ellumenat públic a tots els carrers, perquè Benigànim no torne a estar mai a fosques.
  4. Millorar l’estat de voreres i carrers.
  5. Crear un parc de calistènia i fomentar l’ús de bicicleta.

Medi Ambient i Sostenibilitat

1. Impuls d’una Comunitat Energètica Local
  2. Posada en valor dels nostres espais naturals, amb activitats i formació.
  3. Fomentar l’educació ambiental en el teixit comercial i empresarial.
  4. Posada en valor dels beneficis ambientals de l’agricultura.
  5. Implantació de la Recollida selectiva de la fracció orgànica

Governança i relació amb la ciutadania

1. Facilitar la comunicació directa amb la ciutadania, amb un horari d’atenció de l’equip de govern.
  2. Millora del portal municipal de Participació Ciutadana, amb noves utilitats que faciliten la relació amb la ciutadania i les seues propostes.
  3. Augmentar l’aposta pels Pressupostos Participatius, com a canal de diàleg directe per a decidir inversions municipals.
  4. Millorar la connectivitat wifi dels edificis públics.

Educació i Joventut

1. Millora de la gestió que fa l’Ajuntament de l’escola infantil.
  2. Fomentar programes d’ensenyament col·laboratiu, establint canals de diàleg intergeneracional entre centres educatius, centre de dia…
  3. Dinamització de la joventut a través de l’Espai Jove, amb activitats d’oci, aprofitament de les oportunitats per a joves, formació…
  4. Creació del Consell Local de la Joventut (canal directe amb l’administració, campanyes informatives, oci saludable…)
  5. Programes d’infància i adolescència: incloure més educació sexo-afectiva, més lluita contra l’assetjament escolar i més informació per a les famílies.

Igualtat i Benestar Social

1. Programa de prevenció en salut mental.
  2. Impulsar voluntariats intergeneracionals per a combatre la bretxa digital, sobretot pel que fa a les necessitats diàries.
  3. Impulsar activitats destinades a la gent més gran (formació, esport, oci…)
  4. Millora dels serveis d’atenció i integració de persones nouvingudes.
  5. Conscienciació i formació per a la prevenció de la violència masclista i educar en la diversitat sexual i la convivència, comptant amb els col·lectius locals.

Treball i Comerç

1. Continuar fomentant el comerç local i el teixit comercial i empresarial de Benigànim.
  2. Reactivar un espai Coworking realment funcional.
  3. Millora del polígon industrial de les Foies i posada en funcionament del polígon el Pinaret.
  4. Impuls dels tallers ocupacionals per a formar a persones desocupades.
  5. Programa per a formar i digitalitzar a les persones emprenedores i autònomes de Benigànim.
  6. Crear un pla de dinamització turística i promocionar Benigànim.

Cultura i Festes

1. Millorar i diversificar l’oferta cultural municipal, oferint una programació per a totes les edats.
  2. Facilitar la planificació conjunta d’activitats amb el teixit associatiu de Benigànim i la comarca, oferint acompanyament en la gestió de subvencions.
  3. Diversificació i descentralització de l’oferta festiva i cultural, fomentant la col·laboració entre les associacions festives, culturals i l’ajuntament.
  4. Creació del Consell Municipal de Cultura i una planificació conjunta.
  5. Recuperar els cicles de cinema a Benigànim.

Esports

1. Reactivació del Consell Esportiu Local com a organisme de participació, ajuda i coordniació entre el teixit esportiu de la població.
  2. Impuls de la col·laboració entre l’Ajuntament i les entitats esportives per al foment d’activitats esportives dirigides a tota la ciutadania i per sectors d’edat.
  3. Incentivar l’esport femení entre els clubs locals i fomentar un esport inclusiu.
  4. Ajudar a les associacions en la gestió de les subvencions.
  5. Millora i posada en valor de la piscina municipal.

CANDIDATURA